luni, 21 octombrie 2013

Usar y tirar / De folosit si de aruncat (Scurtmetraj)

Se trata de un cortometraje en el que se reflexiona sobre los prejuicios y las falsas apariencias. Una señora aparentemente decente y educada, bien vestida y con un coche caro, atropella a un inmigrante y huye de la escena del crimen. Otro inmigrante, que pasa por allí mientras hace deporte, la persigue para que se haga cargo de su responsabilidad.

El problema es que la gente piensa que el inmigrante, negro, en realidad quiere robar a la señora, en vez de evitar que su delito quede impune. Una situación que en nuestra sociedad que mide el valor de las personas por lo que tiene y no por lo que es en realidad, es lamentablemente más habitual de lo que parece.



La presunciones, el convencionalismo, las ideas preconcebidas son arbitrarias e injustas, y nos hacen juzgar la realidad de manera deformada. Este cortometraje con mensaje tolerante sólo quiere dar la voz de alarma, para que ningún hombre sea tratado como un pañuelo de usar y tirar.
Este vorba despre un scurtmetraj  in care se reflecteaza asupra prejudecatilor si a falselor aparente. O doamna, in mod aparent decenta si educata, foarte bine imbracata si cu o masina scumpa, accidenteaza un emigrant si fuge de la locul accidentului. Alt emigrant, care trece pe acolo in timp ce facea sport, o urmareste pentru a o face sa raspunda pentru faptele ei.


Problema este ca oamenii cred ca emigrantul, negru, in realitate vrea sa o jefuiasca pe femeie, in loc sa evite ca delictul ei sa nu ramana nepedepsit. O situatie care in societatea noastra, ce masoara voloarea persoanelor dupa cat au si nu dupa cum sunt in realitate, este din pacate mai obisnuita decat pare.

Prezumptiile, conventionalismul, ideile preconcepute sunt arbitrare si injuste si ne fac sa judecam realitatea deformat. Acest scurtmetraj cu mesaj tolerant vrea doar sa traga un semnal de alarma, pentru ca ninciun om sa nu fie tratat ca o batista de folosit si de aruncat.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu