duminică, 1 decembrie 2013

Senzatii fizice si stari de spirit cu Tener si Estar


Verbele TENER si ESTAR se folosesc in spaniola pentru a exprima stari de spirit si senzatii fizice.

 
Urmatoarea prezentare este un mini-exercitiu cu ESTAR+adjective si TENER+substantive pentru a explica cum se folosesc acestea doua cu stari fizice si de spirit. Pentru aceasta, in fiecare diapozitiv vor aparea desene fara cuvinte.
 
Sa vedem daca ghiciti din prezentare care dintre   urmatoarele verbe la persoana intai exprima senzatii fizice si care stari sufletesc, conform imaginilor corespunzatoare.
Los verbos TENER y ESTAR se usan en español para expresar los estados de ánimo y las sensaciones físicas.

La siguiente presentación es también un miniejercicio para practicar el uso de ESTAR+adjetivo y TENER+sustantivo, y para explicar como usar estos dos verbos con estados físicos y de ánimo.

Veamos si adivinais en la presentación cuales de  entre los siguentes verbos en primera persona expresan sensaciones físicas y cuales estados de ánimo, según las correspondientes imágenes.





 
TENGO SED (Mi-e sete) / TENGO HAMBRE (Mi-e foame) / TENGO CALOR (Mi-e cald) / 
TENGO FRIO (Mi-e frig) / TENGO MIEDO (Mi-e frica) / TENGO SUEÑO (Mi-e somn)
ESTOY ABURRIDO (Sunt obosit) / ESTOY ENFERMO (Sunt bolnav) /  ESTOY ENFADADO (Sunt suparat) / ESTOY CONTENTA (Sunt vesela) / ESTOY TRISTE (Sunt triste)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu